For Sickness Kapitel 6

Vi hade gått till stranden och med månen bakom oss så pratade vi om Justins turné och alla Beliebers som skulle
freak out om dom visste om oss. Jag stannade och gick ner i vattnet tills det nådde mina knän. Justin följde efter.
- Du vet att du blir blöt.
- Nej men du blir, sa jag och knuffade ner honom.
Han drog ner mig och kysste mig passionerat innan vi tittade upp mot månen.

 

Justin hade åkt igen och vi hade smsat med varandra. Som gulliga sms och hur mycket vi saknade varandra. Jag hade helt glömt bort Chaz och nu tänkte jag bara på Justin vilket var skönt. Trotts det visste jag inte om vi var ihop eller inte. Vi hade kysst varandra flera gånger och vi var helt öppna med varandra men ingen av oss hade börjat prata om förhållande. Jag tror inte att jag är redo för det men jag skulle försöka för Justins skull. Jag gick in på datorn och letade upp en bra kläd affär. Jag började shoppa allt från shorts till nattlinnen till skor och väskor. Summan gick snabbt upp över tio tusen men vad gör det när man är rik av sin pappas jobb och sitt eget dansande. Jag fick sms och medans jga hoppade upp på sängen önskade jag att det var Justin.

”Hej Sis! När kommer du till Canada?”

” Hej Bro! Nästa sommar sorry att göra dig besviken. :(”

”det är lugnt, Justin är full med överraskningar så vi ses säkert tidigare :D must go see you later Sis”

”See you Bro”

Jag som hatade hemligheter var nu i mitten av en och jag gillade det inte alls. Men det verkade som om jag skulle träffa Justin snart igen och det fick mig på bättre humör. Jag avslutade snabbt shoppingen och bestämde mig för att ta en promenad. Jag la mobilen i bakfickan och fixade håret sedan blev det av ut i sommarvädret. Jag kom cirka två steg från min ytterdörr när jag blev attackerad av papparazzis.

- Ryan hur känns det att vara vän med Bieber?, det var Arthur igen.

- Bra han är en riktigt pärla på att prata och göra mig på bra humör, sa jag och gjorde en rolig grimas åt kameran.

- Hur mår du, vi hörde att du skadat dig i Canda lite före du kom hem.

- Jag mår super och skadan har nästan läkt igen. Det var bara en skråma. Se Arthur jag behöver inget sjukhus när man har Bieber och hans båda vänner.

- Hur känner du Bieber?

- Det var hans vän Chaz som räddade mig när jag blivit skadad och han var på båten så dom tog hand om mig och sedan satt vi och pratade jätte länge.

- Har du en förälskelse i Bieber

- Nej men jag har en liten Bieber Fever just nu man kan inte få nog av honom.

- Hur är familjen?

- Pappa har fått några nya kunder, mamma jobbar hårt med sitt advokat skit och Hampus chillar väl i plugget samt att han arbetar på för min mamma som assistent. Och jag klarar mig bra med shopping och dans, sa jag och log mot kameran.

När jag inte längre pratade med Arthur och hans gäng så gick jag mot pappas jobb. Han hjälpte kändisar med musikvideor och att anställa några för hans bolag. Han var en av dom kändaste i hela LA och därför var jag både rik och berömd. Jag gick in i entrén och kvinnan som stod i disken log och skickade efter pappa som kom efter några sekunder. Väl uppe på hans kontor som låg på tionde våningen så la jag mig i soffan. Han hade redan en klient i stolen och jag ville inte störa mer än att han fick gå ifrån mötet. Pappa som jämnt älskade att ha mig på arbetet frågade något ibland och klienten bad om min smak till ridåer och danskläder och jag gav mitt svar.

När jag varit yngre hade jag jobbat för pappa. Då hade jag missat skolan ganska mycket men nu hade jag MVG i alla ämnen och jag var super duktig och verkligen lärarens gullegris. Men på pappas jobb hade jag fått gått runt och pratat med dom anställda. Leta nya kändisar och gett dom min smak i arbetet. Det hade varit jätte kul och jag hade fått en lön på 10.000 varje månad och jag hade jobbat där i tre år. Jag hade mest hjälpt dansare precis som pappa fast han hjälpte även dom som sjöng. Alla kändisar var välkomna allt från nybörjare till riktigt gamla.

 

- Ryan vad tycker du om indigoblå?

- Det matchar din ögonfärg och det fram häver din hy på ett jätte fint sätt.

Klienten nickade nöjt och jag förstod direkt att det var en nyböjrare. Mötet avslutades och jag gick fram till pappa för att lägga undan papper och annat som han hade klottrat på. Såklart kom Justin upp på frågan och jag svarade helt ärligt. Jag berättade allt från första kyssen till nu senaste som hade varit kyssen i vattnet under månljuset. Pappa gillade Justin även om han inte hade mött honom In real life men Justin hade ett bra rykte och det gillade pappa.

”tja Sis! Jag och din Lover kommer om två veckor”

”Vad bra börjar bli less på ensamma filmkvällar och inget av era dåliga skämt. Och bonus så får ni träffa pappa^^”

”Längtade redan efter du skrev film”

”haha förstod det”

 

Pappa blev jätte glad och nu fanns mitt tillfälle att berätta om min barndom. Jag hade aldrig gjort det förut och jag ville verkligen att dom inte skulle döma mig efter vad jag hade gjort. Det var det enda som papparazzisarna inte visste. Jag gick ut när den nya klienten kom in och när hon glatt kom ut efter en halvtimme såg jag att det var Selena Gomez. Jag log mot henne och vi utbytte nummer till varandra och små pratade lite innan pappa ropade in mig igen.

- Ryan du har fått jobb innan skolan. Du ska göra sju musikvideos. Två för Miss Gomez, två för Miss Swift och tre för Mr. Bieber. Du får ett tusen för varje video förutom den sista Bieber videon för den sa han att han skulle betala tillbaka på annat sätt.

- Coolt, jag har längtat på att röra på benen.

Sa jag och började dansa lite töntigt framför pappa så han skrattade.

Två veckor senare

 

Jag låg nu och läste min bok som handlade om en tjej som tar självmord. Kanske inte så ku lmen den var intressant. I förr går hade jag börjat träna till Selenas video och samt gjort den första videon med Taylor. Det hade gått riktigt bra och vi tre hade blivit bra vänner. Båda två hade skrivit sina autografer i mitt block som jag hade alla andra autografer med kändisar som jag har jobbat med. Det var snart fullt. Jag stängde igen boken och la den i högen med lästa böcker och sedan la jag en ny på kudden. Jag gjorde i ordning mig lite smått vilket betydde att jag bara borstade tänderna. Jag satte mig på en stol i hallen och började öva på hur jag skulle berätta min barndom. Det var inte lätt och jag hade aldrig gjort det förut. Men dom gillade mig verkligen och jag gillade dom jätte mycket och det skulle vara hemskt om allt slutade bara för att jag hade gjort några dumma saker när jag var mindre. Jag ställde mig upp när det var en kvart kvar och sedan stod jag och övade på min start linje.


Som ni ser så blev det Demi som blev Ryan hoppas ni gillar detta kapitel :D

Postat av: Sara

haha lika bra som vanligt. Men detta hände de ju inte såädär jätte mke... men men. Hatar fortfarande att de är så långa :p haha xD.

Jaja. Bra jobbat.

x

Date:2011-12-19 / Time:21:51:37
Hemsida: http://www.nattstad.se/saradaqueen
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: