Kapitel 110 The end

jag gick in och upp för några trappor. jag orkade knappt gå men snart var jag uppe och snart satt jag ner. jag la huvudet i händerna och skakade. jag trodde jag skulle falla ihop eller svimma men inget hände förutom att jag såg suddigt.
Justins perspektiv
Jag öppnade ögonen och det kändes som om någon hade hällt grus i dom. jag gnuggade bort sömnen och det mesta av det som kändes som grus. mamma satt gråtandes bredvid mig och Scooter stod längr ebort och pratade lågmält i sin telefon. mamma tittade på mig med röd gråtna ögon.
- Justin jag är så glad att du klarade dig, sa hon och kramade om mig.
- Vilket datum är det?
- den tionde april, du har legat i koma sedan femtonde mars. hon grät och kramade mig igen.
- Vart är Miranda?, frågade jag oroligt.
mamma satt tyst och tittade på mig. hon letade efter orden som inte skulle såra mig men det var redan försent. vad skulle jag göra utan Miranda. hon var mitt liv.
fem år senare
Jag satt med Ashley i knät som höll i det stora fotoalbumet. hon bläddrade och bad mig berätta historier bakom bilderna på mig och Miranda. hon pekade på ett nytt foto det var från när Miranda och jag stått på scen och framfört vår duett första gången.
- Pappa, jag tittade upp på Aaron och nickade.
- När kommer mamma hem?, frågade han.
Hans bruna hår var kort  klippt och trotts att han inte var släkt med Miranda så liknade han henne ganska mycket fast mest på sättet han var på. jag rykte på axlarna och skickade över fatet med kakor mot honom. Han log stort och han hade vuxit upp så fort. han var nio år och Ashley var fem. Hennes nu röda hår hade blivit långt och låg över axlarna i långa flätor som jag flätat för en timme sedan. jag la undna fotoalbumet och kittlade henne innan jag ställde ner henne på golvet. jag gick mot köksdörren men blev stoppad av Ashley som tog tag i min hand. jag satte mig ner på huk.
- vad är det?, frågade jag och satte vänstra flätan bakom hennes öra så hon skrattade.
- mamma kommer, sa hon med ett stort leende.
Mirandas perspektiv
när jag steg in genom dörren och såg Justin sitta på huk framför Ashley kunde jag inget annat än att le stort. jag hade fått en mamma dag ledig efter det at jag fått våra tvillingar Dex och Charlie. båda två var nu två år. båda två liknade Justin så mycket att dom såg ut som små kloner. Justins karriär gick bara bättre och bättre men nu satt jag mest och skrev krönikor till tidningen. vi både fortfarande kvar i Canada men nu bodde vi i ett större och närmare Aarons skola.
- Mamma, Ashley hoppade upp i min famn och jag pussade hennes kind.
- Hej älsklingar, sa jag och kysste Justin.
- Kan vi åka till parken nu?, frågade Ashley otåligt och jag nickade med ett skratt.
Justin bärde upp Aaron som började skratta. Justin var verkligen den perfekta pappan när han var här. vi åkte in med Dex och Charlie i sin barnvagn. Justin sprang runt och lekte med Ashley och Aaron med en fotboll medans jag satt på bänken och vaktade tvillingarna.
Mirandas dagbok
10 april
Det är helt otroligt hur tiden har gått fort och hur mycket våra barn växer. jag skulle aldrig ha trott att mitt liv skulle blivit så här br aom jag satt i barnhemmet och Aris skulle sagt det till mig. mitt liv har helt enkelt ändras drasktiskt. från en fattig litet barnhems barn till en känd mamma. det är tur att alla Beliebers nu accepterar mig och Justin. vårt liv tillsammans är perfekt och Justin är helt underbar med våra barn. jag kan inte fatta att vi knappt hade överlevt för fem år sedan. jag hade kollapsat och åkt in i operation i tolv timmar medans Justin blivit skjuten. det var en mörk tid i vårt förhållande men efter det hade jag aldrig åkt in på sjukhuset igen förutom när jag födde tvillingarna.

- Miranda du missar det roliga!, skrek Justin med ett skratt.
Jga sprang bort till Ashley och lyfte upp henne samtidigt som jag ruffsade till Aaron i håret.
- Vad missar jag?, frågade jag och kysste Justin.
Vi lekte och hade kul i det varma vädret.

så vad tycker ni om slutet?
känns lite konstigt att inte skriva om Miranda och Justin längre men snart kommer en ny fast det kanske dröjer ett tag innan den kommer men kolla med jämna mellan rum efter ett nytt kapitel ;)

Postat av: Sara

oh my gosh vad bra :D

Date:2011-12-08 / Time:21:22:55
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: