For Sickness Kapitel 10

När vi hade bilderna så tog jag en stor anslagstavla och satte dit alla bilder. I mitten satt dom som Justin redigerat och under dom satt en på när Justin och jag kysste varandra. Resten av fotona satte jag som i ett hjärta. När jag tittade på anslagstavlan så var alla bilder på oss uppe. Jag satte den bredvid det stora fönstret och den hängde nästan över sängen. Jag log och sedan gick jag tillbaka till Justin som hade somnat på soffan. Jag la mig bredvid honom och kysste honom innan jag själv somnade.

- Ryan, pappa viskade det till mig och skakade lätt om mig.

Jag låg på soffan med Justin längst in. Han hade armen runt mig och sov djupt. Klockan var runt sju på morgonen och av Justins anteckningar somnade vi runt fem. Jag tittade sömnigt upp i pappas ögon utan att veta vad han hade sagt.

- Yeah I am awake, sa jag sömnigt. Jag sa jämnt så när han väckte mig. Det hade säkert börjat när jag var runt fem år. Jag hade sagt det så ofta att det blev automatiskt så fort jag såg pappas ansikte det första jag gjorde på morgonen.

- Jag ska till jobbet snart och frukosten står i kylskåpet. Mitt credit kort ligger på bordet och ditt är påfyllt igen så du inte börjar bråka om det senare. Tory och Hampus kommer inte hem försen Justin och Ryan har åkt. Själv kommer jag för det mesta vara på jobbet så du har ansvar att ta hand om killarna. Nu ligger allt ansvar på dig okej? Jag litar på dig My little Princess, jag älskar dig, sa han och kysste min panna.

- Älskar dig också!

Pappa gick och när han låste dörren så började min hjärna tänka. Jag tänkte på att pappa såg så oroad ut. Han var oftast bekymrad fast han brukade vara så glad och stark runt mig. Han var min inspiration att gå vidare i livet så fort jag blev ledsen. Jag kände en obehaglig känsla som betydde att något hemskt skulle hända. Jag hoppas bara att det inte blir mitt fel den här gången. Jag vände mig mot Justin som log mot mig. Jag kysste honom och försökte somna om efter två timmar var allt för lite för mig.

 

Jag vaknade av att Justin försökte komma ut, jag hoppade snabbt över till fåtöljen. Jag hörde Justins underbara skratt men jag var fortfarande för trött för att göra något

- You are my ninja, sa han och kysste mig.
- Han sa att han älskar mig det brukar han aldrig göra!, sa jag snabbt och tittade oroligt in i Justins ögon.
- vem? Justin tittade chockat på mig.
- pappa... Justin vi måste till hans kontor.
- Ryan det har inte hänt något i så fall skulle han ha ringt okej vi kan gå dit senare idag men jag vill göra något kul just nu okej?, han kysste mig igen och hjälpte mig upp.
Vi gjorde oss alla i ordning och åt frukosten som bestod av pannkakor. när vi var klara gick vi ut och var på väg mot stranden. jag gick och pratade med Ryan och höll Justins hand. det kändes konstigt att veta att det hänt något och sedan inte göra något åt det. som om man inte hade kraften att fixa det så man lät bli att ens kolla om det var okej. men jag tänkte om det hänt något så skulle assistenten kollat och ringt mig det gjorde hon jämnt. När vi var framme så var det ganska folk tomt och Justin var först att hoppa i vattnet. han stänkt lite och plaskade runt i det grunda vattnet fullt på kläd och jga fotade såklart. han log mot mig och när jag skulle springa efter så ramlade jag pladask på magen så båda började skratta. jag satte mig upp och försökte spela ledsen men det gick inte så bra.
- Gjorde Bambi illa sig?, frågade Justin och log flörtigt.
jag skakade på huvudet och kom sanbbt på fötter igen. Justin mobil pep till och när han läst klart smset så gav han mig ett stort leende. och sedan förklarade han en plan för Ryan men lät mig inte höra något av dom sa. så jag följde efter utan att fråga eftersom den där kliande känslan av att något hänt pappa var kvar. jag lät bli att nämna det för Justin eftersom jag inte ville irritera honom. när vi kom fram till vår destination så var vi i en studio. Han log stort igen och sedan gick vi in. Justin skulle tydligen sjunga lite för några fans och sedan hade han bokat en photoshoot för mig.
- OKej nu är vi klara kan vi titta till pappa nu?!, frågade jag för tionde gången.
- Visst, sa Ryan och vinkade in en taxi.
vi åkte till kontoret och tog hissen till tionde våningen. den lugna musiken gjorde kliandet värre och jag tror till och med att jag faktikt kliade mig eftersom jag fick konstiga blickar från båda killarna.
"det är ditt ansvar att ta hand om dom jag litar på dig My Princess"
en illning kröp över ryggraden han hade inte kallat mig det sedan jag var sju och hade slagit i knät i ett bord. jag skrattade åt minnet men sedan kom kliandet tillbaka. hissen stannade och jag nästan sprang fram till pappas dörr. jag vågad einte gå in och hitta pappa. jag stirrade på dörren som om den skulle öppnas och pappa skulle komma ut och le stort mot mig men det hände inte. jag började kallsvettas jag var riktigt rädd.
- Jag kollar, sa Ryan och gick in.
Justin stängde den och kramade om mig. han viskade att allt skulle bli bra som om han redan sett vad som fanns där inne. jag rös och kände hur Justins grepp hårdnade om mina armar. nu blev jag rädd på riktigt och jag undrar om Justins också var rädd eller om han verkligen var så lugn som han verkade. dörren stod stängd i vad som kändes en evighet och jag hörde ingenting från Ryan som var där inne. jag tänkte ta mig ur Justins grepp och öppna dörren men det var som om en stor skylt var på den och bad mig stanna ute.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: