For Sickness Kapitel 15

Jag skulle få Liams rum och sedan skulle han och hans bror dela. jag log åt det medans Liam gjorde i ordning rummet medans jag stod i dörröppningen och tittade på med ett leende. när han var klar och gick förbi mig gick han så nära. och när han vände sig om var det några centimeter ifrån våra läppar men sedan gled jag in i rummet och tackade honom för hjälpen.

 

Jag sjönk ner på sängen och tittade runt mig och när ögonen fastnade på Liams dator så kunde jag inget annat än att öppna den och se åtminstone något om honom som han själv inte sagt. Jag gick såklart in på Tumblr det första jag gjorde och det första man såg på dashbord var en bild på Liam. Jag log lite fånigt och sedan tittade jag på internet som han inte hade stängt ner. Det var någon fansida, hans twitter och sedan någon jag inte visste var det var. Jag öppnade den och la huvudet på snedden och studerade den svarta sidan. Det var helt svart och sedan blev det som om någon satte på en tv, framför mig satt nu fyra killar och tittade på mig som om jag var en idiot. Jag lyckades pressa fram ett leende och sedan vinkade jag mot dom. Det var då jag insåg en video chatt för One Direction. En av dom började skratta det var Louis som gjorde det. Niall log mot mig medans Harry vinkade fånigt tillbaka och Zayn såg mer uttråkad ut.

- kom igen Zayn en gullig tjej sitter på andra sidan se lite glad ut, sa Harry och blinkade eftersom jag började rodna.

- Jag heter Ryan, sa jag och tittade runt mig för att försäkra mig om att Liam inte stod där.

- Brottsling som bryter sig in i Liams dator, sa Niall och log mot mig.

- Haha hans fel man ska inte lämna dator på när jag är i närheten.

- hm... det ska jag komma ihåg, sa Louis och började skratta.

Jag vände mig och där stod Liam och log.

Så där satt jag. en tjej som dödat sin egen far och flera andra, hade sitt hjärta krossat för cirka fem dagar tidigare och nu sitter jag här och mitt hjärta börjar sakta läka och jag börjar glömma.
- Men Ryan du får se till att bli riktigt berömd nu så du inte skämmer ut oss, sa Harry lite retsamt.
- Äcsh med min swag är det konstigt att jag inte är känd, sa jag och log mot dom. Fats jag är en dansare och om Selena får sin vilja igenom en sångare också, fast inerst inne tänkte jag och även en fet lögnare till mördare.
alla log och Liam tittade på mig lite flörtigt. jag visste redan vad som skulle hända så jag sa hej då till killarna och sedan gick jag in till Anton. vi satt och tittade på film och åt popcorn. jag märkte där emot att båda Payne bröderna gillade mig väldigt mycket. mot kvällen kändes mitt huvudtungt.
- Kom nu lilltjejen du ska sova, sa Liam och bärde upp mig i hans famn.
- wow vad muskulös man kan vara, sa jag och log mot honom.
- allt för lilltjejen, sa han och pussade mig på pannan innan han la mig ner i hans säng.
jag drog ner honom mot mig och han la sig bakom mig i sängen. han log bredare och pussade mig på kinden innan han drog täcket över oss båda. med hans mumel vid örat somnade jag ganska snabbt.

 

Dagen efter var det tillbaka i skolan. Och som tur var hade ingen hört om mordet på min pappa. Jag stod i korridoren och övervägde om jag skulle ringa Liam och be honom hämta mig tidigare eller om jag skulle följa med Mila hem efter skolan. Vi hade haft kontakt via sms och vi var typ som bästa vänner men långt ifrån sådan som jag var med Selena. Jag kände en hand på min midja och vände mig snabbt om för att se Mila stå där och kamma sitt hår.

- asså Ryan varna mig snälla innan du lämnar mig ensam i skolan igen, sa hon ganska bitchigt åt mig.

- Om du ska fortsätta med den där attityden kan du väl hoppa från taket, sa jag argt till henne.

 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: