For Sickness Kapitel 22

We're like na na na
Then we're like yea yea yea
Always like na na na
Then we're like yea yea yea
No we can't make up our minds
Cos when we think we got it right
We go na na na na na na...
Jag gick på Londons gator med Liam. jag tittade på affärer tjuvlyssnade på folk som gick förbi och hälsade på fans. Jag andades in luften och pratade med Liam om lite allt möjligt.
- Ryan hur minns du din pappa? jag menar han har ju inte varit död så länge men jag bara undrar om du fortfarande är ledsen och vill prata om det.
- Vet du Liam jag kommer faktiskt ihåg ganska mycket med honom men bara dom bra minnena. som om dom dåliga bara försvann du vet. som när mamma och pappa skiljdes jag kommer inte ihåg det. jag menar jag vet ju att dom gjorde det men inte hur. eller hur min syster och jag brukade leka kurragömma och blev slagna om vi gömde oss i pappas arbetsrum. men vi gömde oss där i alla fall. jag kommer ihåg små saker som sånt där men mest glada minnen som när vi alla var ute och red och Royce ramlade av hela tiden. det kanske låter jätte hemskt men det var ganska gulligt hur hon bara gled av.
- har du en syster?, jag skakade snabbt på huvudet.
- jag har ingen eftersom mamma och Royce dog när jag var yngre och nu dog pappa och Mila då. jag har nästan igen förutom ni, Sel, Ryan och Justin, fast det var längesen jag pratade med killarna, sa jag och log lite.
Han tog min hand och stannade mig. jag vände mig mot honom och kände hans perfekta läppar mot mina. jag log större och vi fortsatte att gå.

 

Vi hade kommit ganska långt på våran promenad runt London. Mina fötter gjorde ont i klackskorna jag hade på fötterna och mina ben kändes som gelé. Vi hade saktat ner och det kändes som snigelfart men jag försökte bara att inte ramla och jag tror att Liam märkte det. Vi sa inget utan bara gick runt och jag fotade ganska mycket. Jag hade tvingat Liam att gå in i en fotoaffär för att köpa en kamera. Han hade skrattat när jag köpt den största rullen att fota med och sedan det första jag fotade vad kvinnan som sålde det. Sedan blev allting fotat. allting påminde lite om den gången jag hade gått loss på kameran med Justin fast då hade jag varit inomhus. jag tänkte på allt annat förutom den dagen. jag gick snabbare och gick nästan in i någon med Liam lite längre bakom mig.

- Oj förlåt det var inte meningen, sa jag medans jag tittade på bilderna jag tagit.

- det är lugnt men det är roligt att se dig igen Ryan du verkar må bättre, sa Ryan.

- omg Bro!, skrek jag och gav Ryan en high five.

Liam ställde sig bakom mig och la en arm runt mig som om han skyddade mig eller som han markerade ett revir. jag log som om jag inte brydde mig.

- Ser att du fått en ny pojkvän, skrattade han och hälsade på Liam som genast kände sig mer avslappnad.

- Ahh men det känns bättre nu, sa jag.

- haha skönt att slippa mig eller, sa Justin som kom upp bredvid mig. jag hoppade till.

- Haha  nejdå det vart bara lite...

- konstigt.

- precis, sa jag och nickade och sedan tittade jag mot Liam som verkade lite irriterad att min ex pojkvän stod med oss och pratade som om inget hade hänt mellan oss. men sanningen var att jag också var obekväm i den här situationen. Justin hälsade lite stelt på Liam när det varit tyst ganska länge mellan oss. jag log lite när Liam stelt skakade hand med honom och jag såg hur mycket han inte gillade Bieber. det var nästan som om han sa det med blicken. jag var nära att börja skratta men jag höll mig tills Liam stod vid min sida igen.

- Aja vi ska vidare men smsa mig senare, sa jag till Ryan och sedan kramade jag om honom.

han nickade och sedan gick Liam och jag tillbaka till hotellet. jag la kameran på skrivbordet och gäspade stort. jag tittade på klockan och märkte at tvi hade gått i sex timmar. inte undra på att mina fötter skriker. jag slängde av mig skorna och var nära att träffa Harry som kom in genom dörren.

- Ta det lugnt lilltjejen du vill väl inte knocka mig eller nåt, sa han skrattandes.

jag ignorerade honom och gick mot vår garderob. jag började rota runt och Harry satte sig på stolen bakom och inspekterade hur jag slängde ut kläder så dom hamnade i en hög bara några centimeter i från hans fötter. jag fortsatte mot botten och kastade ut en av Liams tröjor som Harry tog emot. jag vet faktiskt inte vad jag letade efter men när jag väl hittade det så visste jag vad det var. jag böjde mig längre in så jag nästan satt i garderoben. jag hörde Harry skratta men jag fortsatte leta tills jag la mig på magen och sträckte mig in. jag visste att den var här. jag kände paljetterna och jag log. jag drog ut den och höll upp den för Harry

- wow och vart ska du?

jag ryckte frånvarande på axlarna.  och gick till badrummet för at byta om. jag matchade med ett par klackskor i silver färg och ett halsband med ett hjärta på. när jag kom ut stod alla killar och stirrade på mig. jag lipade mot dom och försvann ner för trappan. jag smsade till Ryan att möta mig och ta med Justin för vi skulle på fest.


Postat av: Sara

meningen ''omg bro'' = omgomgomgomgomgomgomgomg



:D <3

Date:2011-12-30 / Time:21:21:28
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: