For Sickness Kapitel 21

Vi låg svettiga bredvid varandra och det gjorde lite ont mellan låren. Jag andades fortfarande häftigt och jag kände fortfarande Liams kyssar mot min hals och mage. Det som nyss hade hänt var underbart. Vi låg nakna i varandras famnar och det sög till i magen när jag längtade efter nästa gång. Liam log och trevade ner med sin hand igen.


 

Jag vaknade av att Liam kysste mig på axeln. Jag log och försökte fixa till min lugg så han inte skulle se min morgon frisyr. jag små skrattade lite när hanlutade sig över mig.

- Ryan du gör mig så lycklig, viskade han i mitt öra.

 

- Liam snälla kom igen vi ska upp på scen om två minuter ge mig den, sa Zayn.

Jag satt nervös och lyssnade på deras bråk. Harry stod och pratade och små bråkad med Louis medans Liam och Niall var lite emot Zayn. Själv satt jag där och skakade. Jag hade varit på scen det var inte därför jag var rädd. Jag var mer rädd för att dom inte skulle gilla låten eller inte gilla att jag sjöng den tillsammans med Liam. Oh nej tänk om dom slänger tomater som dom gjorde på Hanna när hon stod på scenen och dansade med mig? Fast det skulle nog inte funka för nu var vi i en lokal och ingen står och säljer tomater som killen hade gjort på stranden fast han tjänade ju ganska mycket på det. Jag skakade av mig tanken och tittade upp mot scenen och på fansen som man knappt såg från där jag satt. Jag log lite och sedan hörde jag dom skrika.

- Liam!

- Zayn!

- Niall!

- Harry!

- Louis!

- One Direction!

Jag skrattade lite och såg hur dom stannade upp och log. Liam kom fram till mig och kysste mig och sa att när det var dags för vår låt skulle han komma och hämta mig. Jag nickade och kysste honom igen innan alla gick upp på scenen. När dom började sjunga Gotta Be You så började jag utforska byggnaden lite. Jag öppnade en stor brun dörr som lede till parkeringen. Jag log lite och tänkte för mig själv ”ha alltid en ut väg”. Det var något med mig och filmer eftersom jag alltid kom ihåg jätte fåniga saker. Som det där hade jag fått från Zombieland. Efter jag sett den filmen så hade jag jämnt kollat efter en väg ut. Jag gick vidare och kom in i rummet där vi skulle prata och signera saker för fansen. Längst bort stod bordet och jag gick fram och rörde vid den midnattsblåa duken. Jag satt bredvid Liam och Zayn. Zayn satt längst ut och det kändes väl bra att sitta ganska långt ut. Jag gick tillbaka till min stol vid scenen samtidigt som killarna började sjunga Taken. Jag log och satte mig ner samtidigt som mina tankar åkte iväg någon annanstans.

 

- Ryan nu är det dags, sa Liam och tog min hand samtidigt som jag fick ta Nialls mick.

Jag andades ut och försökte slappna av. När jag gick över scenen hand i hand med Liam så kunde jag inget annat än att oroa mig igen. Liam log och dom började spela. Jag log mot honom och började sjunga.

 

I'm awake and need to Realize

and I'm believing

what I'm feeling

somewhere I know what went wrong

 

Nothing Between the lines is real

and somewhere between real and fantasy

I got lost

My way to you is a brand new car to stop and

beat like a frozen heart come alive....

It's true I love you and nothing can

stop me from getting to you

 

jag log medans Liam böjrade på andra versen. Det hade varit lite svår början men när Liam kom på refrängen blev allt bättre. jag tog hans hand och tittade in  i hans ögon för ett ögonblick innan jag vände mig mot publiken.

 

Now I look into your eyes

but I'm paralyzed

so help me

The wind is blowing me so far away

 

Nothing Between the lines is real

and somewhere between real and fantasy

I got lost

My way to you is a brand new car to stop and

beat like a frozen heart come alive....

It's true I love you and nothing can

stop me from getting to you

 

Now you hold me in your arms

and whisper to me

I know just what I need

so kiss me cause I love you

 

på sista versen sjöng vi tillsammans och jag var så lycklig. Alla applåderade och Louis klappade mig på ryggen och gav mig ett stort leende innan jag gick av scenen. Jag log samtidigt som dom sjöng på One Thing medans dom sjöng kunde Liam inte slita blicken från mig. Jag visade med teckenspråk att jag skulle gå och han nickade lite och gav mig en släng kyss. Jag låtsades ta emot den och gav honom en likadan. Jag gick där ifrån och mot vilorummet som inte var så stort. Det var två små soffor och en fåtölj. Jag la mig i soffan med ena benet över armstödet och den andra låg över kanten så jag hade foten på golvet. Jag låg där utslagen och bara tittade upp i det vita taket. Jag följde sprickor i färgen och bara tänkte på det jag nyss hade gjort. Det där var första gången jag hade sjungit på scen. Och jag var ganska glad över det. det kändes stort. jag ställde foten på tå och slappnade av i armen så jag nuddade golvet med fingarna. jag strök mattan och log fånigt för mig själv. Tell Me A Lie började och jag sjöng tyst med. det var min favorit sång. när den tog slut så gick jag tillbaka till att ligga där och smeka fingret mot mattan och stretcha foten. snart kände jag hur det kittlades på halsen och jag öppnade ögonen och skrattade när jag såg Liam sitta bredvid mig. han kysste mig och flätade in sina fingrar i mina.

- Vill du sjunga med oss?, frågade han gulligt.

- jag ville ju helst inte lämna soffan men för din skull gullet gör jag allt, sa jag och log.

Han bärde upp mig och kysste mig innan han bar mig till scenen. jag fnissade och alla skrattade när han släppte ner mig på scenen och introt började. jag log och sjöng med när Liam visade att jag skulle sjunga. vilken tur att jag kunde låten. det var den andra låten jag hört med dom. första var såklart What Makes You Beautiful men jag tyckte den här var bättre.

 

We've got a bit of love hate
You take me to the edge then you hit the breaks
I say it's over one day
But then I'm crawling back, beggin' you to stay

We make up and we break up all the time

I'll say that I hate a song
And then you'll go request it the whole night long
Some people say it's so wrong
But even when we fight girl you turn me on


We make up and we break up all the time

We're like na na na
Then we're like yea yea yea
Always like na na na
Then we're like yea yea yea
No we can't make up our minds
Cos when we think we got it right
We go na na na na na na...


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: