Kapitel 80 Feeling different

jag hade säkert kollat på dörren flera gånger och till och med hemma satt jag och tittade emot dörren precis som om Justin skulle komma tillbaka in genom den och säga hur mycket han älskade mig och säga att han aldrig skulle lämna mig.
det kändes som om tiden när Justin var borta snabbspolades. jag gjorde samma saker hela tiden och det kändes som om jga färdades jätte snabbt genom rummen i huset. Chaz hade åkt tillbaka till sin familj i Canada men skulle komma tillbaka när Mecky skulle föda. han skulle vara borta i två veckor och det var ganska skönt att veta att inget skulle hända. jag var mest på sjukhuset den sista veckan.
- Mecky jag ska hem och hämta mer kläder är du säker att du klarar dig?
- Ja Miranda jag är gravid inte döende, sa hon med ett skratt.
jag nickade och åkte hem. jag hade precis tagit körkort och hade köpt en peugeot för dom var så snygga.
jag kom snart fram til sjukhuset igen det enda jag hade gjort var att duscha och byta kläder. när jag kom in var inte Mecky i sitt rum. jag gick till receptionen.
- Hejsan min vän i sal 67 var är hon?
- Hon gick in i förlossning så tyvärr kan du inte besöka henne men sätt dig i väntrummet så kommer jag med besked om när du kan träffa henne.
jag nickade och satte mig och vänta. jag smsade till chaz och fick svaret att han snart skulle komma. jag smsade till justin om nyheterna men han svarade inte så jag la ner mobilen.
det hade gått lång tid och jag började bli orolig. Chaz kom in genom dörren och tittade på mig. han var likblek och jag undrade varför. han hade gått för att hitta något att dricka.
- kom med här.
sa han snabbt och tog min handled i ett stadigt grepp. jag följde efter honom och när vi kom in i sal 67 så låg Mecky där. hon såg halv död ut efter som hon inte rörde sig.
- vad har hänt?, frågade jag skakigt.
- Hon kommer dö snart efter som hon förlorade jätte mycket blod, svarade doktorn.
- hon kan få av mig, vi har samma blodgrupp.
doktorn nickade och jag följde med in för att testas. jag hade alltid hatat nålar men för Mecky skulle jag göra allt. testet tog inte lång tid och snart kom doktorn in till rummet där vi satt oroliga och väntade. han skakade på huvudet.
- förlåt men vi kan inte ta blod från en som är gravid.
- är jag gravid?!, nästan skrek jag.
- ja och du har varit det ganska länge följ med mig för ultra ljud.
jag skakade på huvudet.
- inte försen jag fått säga hej då till Mecky.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: