Kapitel 98 My Birthday

Ryan somnade snart men jag och Justin satte oss med ryggen mot honom och pratade lågmält om vad som kunde ha hänt på Chaz party. vi hade inte sett Ryan på en och en halv dag så jag hade mina funderingar.
jag vaknade och masserade mina tinnigar. jag orkade inte med allt som hade hänt. Chaz hade kommit och skrikit ut Justin och Ryan. han hade till och med slagit Ryan. Han hade get mig en kallblick och sedan gått där ifrån. efter det satt vi nästan aldrig inne. vi gick runt i staden och dom visade mig runt samtidigt som vi skrev autografer och tog foton. annars satt vi i parken eller trädgården och bara pratade. Vi hade nu inte sett Chaz på jätte länge och Ryan hade blivit bättre efter sin baksmälla. Jag slutade massera och tittade framför mig. klockan var sju på morgonen och Justin sov tungt bredvid mig. Idag fyllde jag sjutton år.
- Grattis!
Ryan hoppade fram bakom dörren och jag nickade mot honom. Jag stod och bakade tårta åt mig själv som oftas Mecky gjorde. det högg till i hjärtat när jag tänkte på Mecky. Jag forsatte och Ryan sjönk ner på en stol bakom mig. Han pratade och jag nickade och mm:ade och pratade lågt. snart var jag klar och visade Ryan vad jag hade gjort.
Han log åt mig och klappade händerna.
- Vad står på här nere? Wow har du gjort den, Justin kom ner med sömnen fortfaranade över sig.
- Ja man måste ju baka, sa jag och log.
Vi satte oss ner och jag började skratta.
- Tårta till frukost, mums!
killarna log mot mig och började äta.
Vi gick till biografen. vi skulle se en film som jag inte kunde namnet op men verkade intressant. Jag tog en stor popcornoch läsk och sedan satte jag mig ner i mitten och tog Justins hand när han satte sig bredvid mig. filmen började och så klart kom Alex Pettyfer upp i när bild. Det var Beastly vi skulle se. jag blev helt tagen av filmen och rynkade på näsan när Vanessa Hudgens sa nej till alla presenter men jag fattade varför. jag hade ätit upp nästan alla popcorn och läsken var slut när Justin viskade i mitt öra att han älskade mig. just då kände jag mig mest fet och äcklig men jag kysste honom ändå och log. när filmen var slut gick vi till parken. det hade blivit mörkt och månen speglade sig i vattnet. jag räknade stjärnorna ett tag innan jag tittade in i Justins ögon. jag log mot honom och sedan satte vi oss ner på bänken som jag suttit på förut när jag hade pratat med Aleu.
- Mirana jag skulle vilja sitta här med dig för evigt.
- Inte jag tänk att bli gammal på en bänk, sa jag och han skrattade.
- Grattis Miranda på sjutton års dagen.
Jag kysste honom och sedan tittade jag ut över vattnet och såg fåglar som satte sig på vattenytan och flöt runt i cirklar. träden fällde några löv och Justin plockade en blomma och satte den bakom mitt öra.

Postat av: Sara

Så bra :D

Date:2011-11-25 / Time:22:59:57
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: