Kapitel 76 Nightmare

hon muntrade upp mig genom att läsa min favorit barnbok. snart sov jag tryggt i min säng bredvid Mecky utan några bekymer alls.
när jag vaknade på morgonen insåg jag att jag hade somnat med handduken virad hårt runt mig. jag öppnade ögonen och vände mig mot Justin. han låg inte där istället mötes jag av Chaz bruna ögon. han smekte min kind och jag hoppade upp ur sängen och låste in mig i garderoben. jag böt snabbt om till ett par enkla jeans och ett stort svart linne. jag tassade fram till dörren och kollade om Chaz var kvar och det var han. jag satte på mig strumpor och fixade håret och sen gick jag in och la mig i rummet som var fullt med kuddar. jag tittade på bilderna som Justin hade satt in och nu insåg jag att jag hade samma armband på mig på alla tre. jga kände på armen jo det satt där. jag hade aldrig inset att jag aldrig tog av mig det. det var det enda jag hade fått av någon i min familj. jag vet inte vem som skickade den men när jag var runt sju år hade den kommit med posten. den var postad till mig så jag hade tagit det innan Aris kunde slänga den. jag fingrade på armbandet och log.

- Miranda lås upp!, skrek Justin.
jag hade råkat somna om men nu sprang jag till dörren och låste upp till Justin.
- varför låste du?
- mardröm, ljög jag och log blekt mot honom.
han kramade om mig och kysste mig.


jag satt i köket och åt frukost med Mecky. Justin var tvungen att gå på något möte och sedan skulle han möta sina fans så han skulle vara borta i några timmar. Mecky som började bli rundare för var dag som gick höll mig sällskap. jag åt upp det sista av flingorna och sedan tittade jag på Mecky.
- Hur lång tid är kvar nu då?
- tre månader och två veckor är du otålig eller?, frågade hon och skrattade.
jag skakade på huvudet och tittade in i vardagsrummet där Chaz satt och tittade på tv. jag ställde mig upp och la in allt i diskmaskinen. efter det så ställde sig Mecky upp och hon vinglade till lite.
- Mår du bra?, frågade jag oroligt.
- Är lite yr bara kan du ringa doktorn?, frågade hon och satte sig ner igen.
jag nickade och eltade efter telefonen och telefonnummret. Jag letade överallt och nu var bara vardagsrummet kvar. jag gick in och såg telefonen och nummret ligga på bordet. jag tassade fram och tog det och sedan gick jag snabbt tillbaka till Mecky.
- Du har kommit till....
- kan jag prata med Dr. Hellmans
- jag kopplar dig direkt.
det gick fram tre toner och sedan svarade han snällt.
- Jo Mecky min kompis.
- Ja den trevliga unga damen har det hänt något?
- hon är yr, illamående och har huvudvärk.
- kom in genast.
jag la på och drog med Mecky ut till bilen. Kale hade kommit och jag vet inte varför men nu var det bara bra. vi åkte in det fortaste vi kunde och tog med henne in till doktorn. jag fick vänta i väntsalen och Kale satte sig lite längre bort med en tidning. jag väntade i vad som kändes en evighet. snart kom doktorn ut igen.
- hon måste stanna här till barnet föds, hon är sjuk.
- kommer hon bli bra?
- ja hon måste bara stanna under uppsyn, sa han och gick ifrån mig.
jag åkte hem igen och Kale följde med in.

Postat av: Sara

oh :D så spännande

Date:2011-11-06 / Time:12:42:31
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: