Kapitel 39 The Concert

Nu måste jag bara ta reda på Justins hemlighet och sedan skulle allt vara perfekt
Mirandas perspektiv

Jag satt och åt ostbågar när Frank ringde.
- Miranda här!
- Hej Miranda, dina bakgrunds sångare har anmält sig. två underbara tonåringar må jag säga. Kim och Kimberly Andersson är det. dom kommer med till konserten så får du träffa dom på planet. Kom ihåg det går om en vecka klockan tre.
- okej tack Frank
- så lite så Angel.
vi la på och jag log åt mitt smeknamn. Okej en vecka skulle jag väl överleva? Jag smsade Justin att jag snart skulle komma men han svarade inte. Tänk om han glömt bort mig eller hittat någon bättre. Han kanske inte älskade mig längre. Jag skakade av mig tanken och satte på tv:n. Justins musik video One Less Lonly Girl gick. Jag böt kanal till nyheterna och sedan hoppade jag över den och såg på The Simpsons i stället. Jag tog upp min laptop och gick in till en blogg med bara bilder. Jag läste några texter och sedan satt jag där i en halvtimme och skrattade åt dåliga skämt och sedan läste jag lite fina saker som var gulliga.
http://ourteenbook.tumblr.com/
efter ett tag gav jag upp och såg på film i stället. det blev Never say Never och jag grät hela filmen. Jag saknade Justin så mycket att det gjorde ont.
Justins perspektiv

Jag tittade på smsen som hon hade skickat för en dag sedan. Jag hade inte svarat efter som jag var rädd att hon redan visste om vad jag hade gjort mot selena. det var inte rättvist mot henne att jag inte berättade men jag skulle göra det. om en vecka när hon kom hit och skulle ha konsert. men skulle jag göra det direkt eller efter konserten? jag gör det i mitten så hon inte kan springa där ifrån.
(en vecka senare) Mirandas perspektiv

Jag stod i det lilla rummet där Lynn skulle fixa till mig. Hon hade redan gett mig kläder som jag höll på att tapå mig. Jag hörde Nina stå utan för och skrika efter mina dansare och jag började små skratta. Mina bakgruns sångare Kim och Kimberly tog p sig kläderna bakom mig. Dom var tvillingar och Kim var riktigt snygg. Kimberly där emot hatade sin tvillingbror lite men det gör väl alla syskon. Lynn kom tillbaka in i rummet och började fläta mitt hår och sedan sminka mig. När jag var klar så tog jag på mig mina klackskor och gick till ingång till scenen. frank kom och gav mig en mick. Jag log mot honom och sedan tittade jag ut över publiken. Det kändes stort att stå här men jag var överlycklig och jag skulle genomföra det här. tyvärr så hade inte Justin kommit än men han skulle komma snart det visste jag. musiken började och jag sjöng Funhouse med P!nk. alla sjöng med och skrek och applåderade. mina dansare slet verkligen på scen och när låten var slut sprang dom ut för att vila lite innan nästa låt.
- Hello!, skrek jag
- HI!, skrek dom tillbaka.
- Ready for next song?!
- YES!
musik började igen och jag sjöng Fade Into Darkness
(tänk er en tjej som sjunger)

när jag var klar så kom mina dansare ut igen och jag skulle sjunga Mistakes. Jag log stort och började sjunga
My world thru your eyes
My love thru your weakness
My heart thru everything that you said
And everything that had been done.

You forgave me for my mistakes
I forgive you this time
i can't believe that this once was
a fairytale

Alla skrek och mina dansare såg helt otroliga ut. Jag sjöng vidare och när jag kom till refrängen igen kom Justin ut. alla tjejer skrek ännu högre och jag tappade bort mig i texten och bara stod och tittade på honom. Han kom fram till mig och kramade om mig och då började jga sjunga igen. När låten var slut gick vi hand i hand ut.
- Justin jag har saknat dig. Jag kysste honom.
- Det är nåt jag måste berätta.
När han förklarade att han hade haft sex med Selena blev jag arg, ledsen, besviken, krossad.... jag skulle precis börja gråta när jag ångrade mig. Jag var tvungen att byta om och när jag kom ut på scenen igen så skulle jag egentligen sjungit Bleeding Love men jag ändra till So What med P!nk. Efter den sjöng jag 7 Things med Miley Cyrus. Jag gick sanbbt av scenen för mitt tredje och sista byte. det var en kort tajt kjol och en pösig tröja
Jag gick ut på scenen igen och musiken startades och jag började dansa. Jag dansade och dansade så jag nästan missade mitt intro. Jag skulle sjunga He said She said med Ashley tisdale. efter det skulle jag prata lite med mina fans ohc det gjorde jag. tyvärr kom Justin okcså ut och pratade med dom.
- Hur känns det att vara tillsammans med justin?!
- Underbart när han finns för mig, jag blev genast ledsen.
- När han finns för dig?
- Det har hänt en sak men det är privat, insköt Justin snabbt och frågorna fortsatte.
Det kändes obekvämt att sitta där och svara men jag gjorde det i alla fall. Jag satt på scen kanten och Justin satt bredvid mig med armen runt mig. livvakterna där nere hade ganska tråkigt efter som ingen fösrökte hoppa på oss. Jag log för mig själv när Justin skulle gå av scenen och jag skulle sjunga min sista låt.
jag skulle välja själv och då sa jag till mitt band att köra Skyscraper med Demi Lovato.
När konserten var klar packade alla ihop sina saker och jag kände mig normal? jag vart aldrig nervös eller rädd men nu kände jag mig konstig fast ändå likadan. Jag var förvirrad och sårad. Jag tittade ner på ringen som satt på mitt finger. Justin kom emot mig och jag såg att han var ledsen för det han hade gjort med hur kunde han ligga med Selena när hon hade skadat mig. Jag hatade Selena och nu vet jag inte längre vad jag känner för Justin. Jag älskade honom och det kommer jag alltid göra men jag kände mig så ledsen och arg över det han gjort.
- Vi tar ett break okay?
- Sure Angel but I'll be waiting for you.
Jag gav honom ringen och gick där ifrån.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: