Chapter 1. Hi is your dad home?

två veckor senare
 
Jag satt ute på balkongen och frös när Pink kom och satte sig bredvid mig. Hon la sin arm runt mig. 
- vad tänker du på Blue?
- jag är rädd, mumlade jag.
 
Jag hade kommit ner när Pink hade skrikit, Pappa hade stått bredvid badrummet så jag hade tassat upp bakom honom som jag jämnt gjorde. jga hade salgit armarna runt hans ben och sedan kollat in på det annars vita badrummet. överallt var det som svart sot och blodet vid Ashley hade jagförst trott varit svart vatten tills Pink fallit på knä bredvid sin bästa kompis. Ashley var nollstäld i ansiktet och blodet som rann ner för kinderna såg ut som om hon grät. jag tassade efter Pink och kände på sotet men det satt fast i golvet och väggarna. 
- Blue?!, Pappa hade rusat fram och dragit mig ifrån Pink.
Han sprang med mig upp till mitt rum och innan han gick smekte han mig över håret.
- gumman somna om okej vill du höra en saga?, hans leende var stressat.
- Nej det är okej pappa älskar dig, log jag.
han pussade mig på pannan innan han sprang ner igen och innan jag somnade kunde jag höra ambulans och polis sirener.
 
Pin kramade om mig igen och pussade mig på kinden.
- Tänk bara på alla östa poliser som kommer för att intervjua oss imorgon, skrattade hon.
- Pink kan jag få sova hos dig i natt?.
- själv klart kan du det men jag tänkte sitta uppe och skriva lite till mamma först men du kommer säkert somna så fort du lägger dig ner, log min syster retligt.
jag kramade om min syster innan jag sprang in till pappa med ett leende.
- Pappa, Pappa, Pappa!, jag hoppade upp och ner efter hans uppmärksamhet.
han nickade lite och klappade på soffan som för att visa att jag fick sätta mig ner bredvid honom. han låg i soffan vilket betyde att jag satte mig på honom men ha nstörde sig inte på det. några saker i vår familj hade aldrig ändrats och det var så skönt men på något sätt visste jag att vi alla tänkte på det sot fyllde badrummet som låg bredvid oss hela tiden. jag lutade mig mot pappa och tittade in i hans blåa ögon.
- Blue snälla....
dörr klockan ringde. pappa tittade menande på mig. snabbt hoppade jag upp från soffan och sprang till dörren. Jag tittade upp åt när jag såg två långa män. båda var ganska normalt klädda och gav mig ett stort leende innan en av dom satte sig på huk framför mig.
- Hejsan jag heter Sam är din pappa inne?
- han vill inte att man stör honom men du kan prata med mig, jag log nästan lite bredare än vad som var normalt för vilken annan nio åring som helst.
-  var det här som Ashley Kensly dog?, frågade han som fortfarande stod upp han tog upp en polisbricka och gav mig ett gulligt leende innan han också satte sig på huk.
- ahh exakt kom in, jag tog tag i Sams han doch drog in honom och gick snabbt till badrummet. pappa hade somnat på soffan så när jag öppnade badrums dörren var de tingen som skrek åt mig längre. Sam släppte min hand och gick in.
 
- Sammy detta verkar inte bra, Dean drog handen över handfatet som hade svarta ådror över sig.
- Sch hon är fortfarande kvar vet du, skrattade Sam och tittade mot den lilla flickan som stod i dörröppningen.
- Säg åt henne att gå iväg då!, snäste Dean tillbaka.
- Ursäkta mig men vad gör ni här?, kom en flickas röst.
dom båda bröderna vände sig om och tittade på den äldre flickan som hade lagt en beskyddande arm över sin syster. Winchester pojkarna visade upp sina polisbrickor igen. 
- Jag är Pink och detta är Blue. Ni får ursäkta att pappa sover men tar det här lång tid eller vi har skola imorgon.
- Ta det lugnt Pink.., Dean stannade upp och tänkte nästan skratta åt systrarnas namn men Sam avbröt.
- Det är lugnt fem minuter bara, han log och dom båda flickorna nickade.
- Det är bara att ni går ut sedan vi går upp men väck pappa innan ni går han har druckit lite mycket igen.
Pink tog sin systers hand innan dom försvann.
- Jag gillar henne rakt på sak, sa Dean och slog handen mot luften.
- Hon är för liten för dig, skrattade Sam och tittade på golvet som han sakta strök handen över.
- jag är inte pervers heller, Dean öppnade badrums skåpet samtidigt som han sa det.
- Åh juste det vad för slags poliser är ni som inte har uniformer?, sa Pink som lutade sig in i badrummet.
- poliser vi var närmast i området, log Sam.
- du kommer int ehitta något konstigt där. Hon dog inte av att ha tagit tabletter okej! vi lekte en dum lek och hon dog allt bara för att Ashley J var för dum!, sa hon upprört.
- en lek?, frågade Dean.
- Det är rätt Ashley Jensen övertygade Ashley Kensly att säga bloody mary tre gånger framför spegeln!
- Bloody Mary?!

Postat av: Elin

blir najs å se hur det går :D

Date:2012-08-26 / Time:21:42:10
Postat av: Ninjapower

Verkar as bra! :D gillar bilden på flickan. ^^ blir spännande detta här.

<3

Date:2012-08-26 / Time:22:04:44
Hemsida: http://ninjapower.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: