Chapter 2. Ashley Jensen

Pink gick med mig till skolan men jag behlvde ingen som gick och höll mig i handen jag var nio år gammal!
- Okej du stannar i skolan tills jag hämtar dig förstår du det!, sa hon strängt och pekade allvarligt på mig.
- Visst men komme rint edu försent nu?, frågade jag och kramade om henne.
- Det spelar ingen roll så länge du är säker okej jag vill inte förlora dig också, sa hon och satte en hårslinga bakom mitt öra.
- Älskar dig, skrek jag högt och sprang in till mina kompisar.
 
 
Ashley stod lutad mot skåpet och tittade dömande på mig. Jag hade hoppat över första lektionen och var på väg att hämta ut mina böcker jag hade bett Jade ta med extra papper från den förra lektionen. Jag ville inte titta in i hennes ögon, hon hade färgat håret svart och målat sig vit i ansiktet, hon så nästan ut som en bättre och snyggare verision av the grudge flickan. 
- Hur mår Blue?, frågade hon kallt.
- Bra, sa jag kort och försvann in på tjejtoaletten efter att jag tagit ut mina böcker.
Ashley följde efter mig in och snart slöt sig Jade in också. Jade var sig lik vilket var tur. Jagsaknade något som var "hemma". JAde hade alltid den där känslan av att man var trygg så hon var ett stort stöd just nu när Ashley var så konstig. det var inte alls svårt att sluta kalla henne Ashley J det var enklare att säga Ashley plus vi hade alltid kallat henne de toch Ashley K hade vi kallat Ash. nu fanns det inget mer sånt nu var det bara kalla hårda Ashley kvar som förut var så snäll och söt.
- Jag har sett henne har du sett henne!, frågade Ashley skakande.
- sett vem?, frågade Jade och la en skyddande arm om mig eftersom jag blivit likblek.
- Bloody mary eller hur du har sett henne också?, frågade jag.
Ashley nickade och tittade paniktslaget på sepegln. jag vände mig om och det gjorde Jade också men allt vi såg var tre tjejer som såg livrädda ut blinka tillbaka mot oss. Ashley såg något annat det såg man på hur dom blåa ögonen blev nästan svarta, hela hon skakade och ett illskrik som steg i hennes hals.
hon började gråta med det var inte tårar som kom istället rann det en röd blod droppe ner som snabbt blandade sig med mer. Hennes kropp skakade och hon började blöda näs blod medans det som rann från ögonen åkte ner för kinderna och fläckade hennes gröna bomullströja. Jade hoppade till när jag tittade mot det hon såg så var det blod som rann ur hennes öron. det var svart och kletigt som om det var rött tuggumi som rann ner för hennes hals och lämnade små spår efter sig. hennes tröja var nästan full i blod då hon ramlade ner till marken.
- Ashley, Jade föll på knä och skakade om Ashley.
Ashley ryckte till och illamåendet steg i min egen kropp. Blodet samlades bredvid hennes kropp och gjorde så att Jades jeans blev blodiga och henne händer. Jag ryckte upp henne från golvet och vi brast ut i gråt i varandras famn. en klocka ringde ut någonstans och mumel från korridoren fyllde badrummet.ett gäng tjejer kom in och skrattade. hela jag var bedövad så jag hörde inte längre hur Jade grät mot min axel, hur tjejerna skrek och hur en lärare sprang in. det mörknade för min blick och jag hörde en duns innan en drömlös sömn kom emot mig.
 
 
Jag väntade utanför min skola på att Pink skulle komma springandes emot mig med öppna armar som hon jämnt gjorde. Jag dinglade med benen och kände hur en rysning gick genom min kropp. en bil stannade framför mig på gatan och Sam den snälla polisen steg ut och kom emot mig. fast han hade inte sin läderjacka eller sina mörka jeans han hade haft dagen före. jag tittade surt på hans vita t-shirt och lite slitna jeans. så går ju inte en polis runt tänkte jag bittert.
- Blue kom med mig din syster bad mig hämta dig, sa han sakta.
- vad har hänt, sa jag och nästan sprang in i hans bil.
- hennes vän dog.
- Vadå Jade? nej hon kan inte vara död då skulle hon kommit till mig, sa jag och pekade mot migsjälv lite stolt.
- Ashley Jensen dog, sa han tyst.
 
 
Blue verkade som flera personer när jag åkte i bilen med henne. Hon kunde inte riktigt sitta stilla och inte riktigt vara tyst hellre. Döden omkring henne reflekterade sig inte på henne. hon kanske var för ung tänkte jag. Jag hade frågat lite frågor men fått inga svar förutom några om henne familj. Hennes mamma var borta i new york på jobb året om och pappa drack mycket. Pink praktiskt tagit uppfostrade henne även om det bara skiljde fyra år på dom.
- Blue?
- Japp, sa hon med ett leende och började leta runt på golvet i bilen där det mest låg smutspapper och annat som inte var nödvändigt.
- har du sett något konstigt i speglarna eller något liknande?, frågade jag lite stumt.
- nepp men Pink sa något om the grudge vad nu det är, hon skrattade lite barnsligt igen.
När vi stannade utanför hennes hus sprang hon ut till Pink som stod och väntade vid ytterdörren.Dean kom emot mig och han såg inte alls glad ut han hade säkert haft ett snack med Castiel.

Postat av: Ninjapower

ohhh najs!! :D

Date:2012-08-29 / Time:22:09:36
Hemsida: http://ninjapower.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: