For Sickness Kapitel 36

jag hade pappas kreditkort i byxan fickan och jag hade fått reda på att jag fått allting. Stackars Hampus och Tory hade inte ens fått ett öre. Dom hade såklart tagit sina saker och även några av min fars och sedan hade dom åkt. ändå åkte jag igenom huset som en virvelvind och hittade en massa saker. snart stannade jag coh såg att någon stod i dörröppningen. jag tittade på honom med stora ögon.
- Jag trodde inte att du skulle våga dig tillbaka hit, sa han med ett skratt.
- Mitt hus, mina regler nu... Justin.
Jag tog tag i soffans ena sida och Justin den andra och sedan bar vi ut den till flyttbilen. Justin log mot mig och jag kände att jag saknat det där leendet mer än jag ville erkänna. Justin gick in igen och jag följde efter och tittade runt i det tomma huset. jag hade bara sparat några få saker och några saker skulle jag ta med till Selena. Jag hade lyckats övertala Liam till att jag skulle bo hos Selena istället för att inte ta så mycket plats hos honom och hans bror. Justin lyfte upp fotoalbumet som jag hade från Liam. det var ett nytt som han hade satt in en massa bilder på mig och honom och sedan några bilder från hela gruppen och några på Selena och mig. jag hade älskat den och faktiskt listat ut att det var Selenas idé och att hon skickat bilderna på oss. Justin bläddrade igenom den och små skrattade när han hittade några löjliga bilder.
- Det är några tomma platser kvar, sa han efter ett tag.
- Ja jag tänkte ta mer bilder senare men jag vet inte riktigt om jag kan ta så många som behövs, sa jag och log.
- Jodå det tror jag bara du lägger manken till, sa han och gav tillbaka fotoalbumet.
- Så hur går det för dig och Sel?, frågade jag och stoppade fotoalbumet i resväskan.
- Utmärkt men hon saknar dig och det gör jag också, sa Justin och la sin hand på min.
- Tror du jag bara kan...
- Jag förväntar mig inte att du bara ska förlåta mig Ry men jag hoppas du ger mig en chans och jag ångrar mig verkligen. Tack för du inte berättade för Sel, han kramade om mig och jag ville verkligen förlåta honom.
- Du får bara en chans till Justin, sa jag och gömde ansiktet mot hans axel.
- Så vem ska få äran att köpa möbler och inreda med dig?, frågade Justin när vi satte på golvet i köket och sorterade magneter och bilder som suttit på kylskåpet.
- Jag har ringt en designer eller vad det heter. Inredare kanske aja iallafall hon ska komma med några andra som jobbar för henne och sedan får hon kreditkortet och så får hon shoppaloss och måla om väggar och lite sånt. så detta ska bli ett helt nytt hus, sa jag och log.
- har du ingen kredit gräns?, frågade han förvånat.
- 100'000 på pappas och 5000 på mitt eget, sa jag och log.
Justin sa ingeting eftersom han var van vid att jag pratade om pengar och min pappas rikedom. jag hade ärvt några milljoner men i den här takten skulle jag vara av med allt inom någon månad. jag visste redan vad jag skulle göra. jag skulle bli min egen manager och sedan bli proffs på att dansa. då är ju halva klar.  min mobil började ringa och Everything About You ekade i huset.
- Ja hallå?, sa jag snällt eftersom det var Liam.
- Jag kommer tll ditt hus om fem minuter ses snart lill tjejen, sa han med ett skratt.
Justin gick ut och kom tillbaka efter någon sekund med en gitarr i handen. jag log och bad honom spela Omaha Mall vilket skulle låta as rolig på hitarr. han log och började spela.
Liam och Justin var inte direkt bästa kompisar och verkade inte komma överens men jag såg att dom försökte. Liam skyddade mig lite mot honom och Justin fick mig att skratta för att lätta uppstämningen. när jga hörde någon knacka öppnade jag dörren och såg en kvinna med livliga kläder och glasögon i olika färger. hon log och skakade min hand innan hon stormad in i huset och började inspektera det. ungefär femton män följde efter henne och sedan kom hon emot mig igen.
- Hejsan jag heter Maggie förlåt att jag stormade in men jag var tvungen att se det. fyll i det här och skriv penga gränsen här och sedan får vi säga adjö, sa hon och log.
Jag fyllde snabbt i allting och skrev gränsen på 110'000. Liam hjälpte mig med väskorna och sedan kramade jag om Justin som hejdå. i bilfärden med Liam så sa vi inte mycket jag såg att han ogillade att jag var med Justin igen, men jag skulle aldrig kunna bli ihop med honom av två skäl. första var för jag inte såg på honom på det sättet han var min vän, och andra var att Justin var ihop med Sel.
- Liam tack för Frankrike och Spanien. tack för du följde med, sa jag och kysste honom när vi stod utanför Sels hus.
- det var lugnt. ring mig om det är nåt okej, sa han och fick en orolig blick i ögonen.
- Det vet du, sa jag och kysste honom.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: