For Sickness Kapitel 43

- fortfarande arg, viskade Liam och tittade på mig.
- Ja!, sa jag och rösten skärde sig igen och jag hostade.
- Varför?, frågade han så oskyldigt han kunde och la en hand på mitt lår.
- Jag skulle inte berätta om du så satte en pistol mot mitt huvud. Du skulle hata mig och säkert spärra in mig om du visste allt jag gjort, sa jag och tittade bort när tårar började rinna ner. Men det skulle ändå inte synas att jag grät eftersom det regnade.
- Jag skulle aldrig hata dig inte ens om dina ögon blev svarta igen och du skulle ta ner jordens alla plågor på oss, sa han och log.
- Det är just det jag brukade göra när jag var yngre. Jag har gjort hemska saker som du aldrig kommer få veta mer än sådär men om du fick reda på av någon annan lova att fråga om min förklaring snälla, sa jag och tittade på honom.
Han la sin hand på min kind och tittade mjukt in i mina ögon.
- Jag lovar av hela mitt hjärta, sa han coh kysste mig ömt på läpparna.

När jag kom hem så var jag kall och genom våt. Liam följde efter med resten i släpp tåg.
- kolla där uppe om det finns några av Hampus kläder kvar. Jag tror han glömde någon låda eller något från pappa, sa jag coh kliade mig i nacken.
Alla nickade trött. Jag satte på mig ett rosa linne som gick till naveln och var svagt lila med en stor röd pussmun på. som underdel satte jag på mig trosor och ett par svarta hotpants. jag satte håret i en hästsvans och sköljde tvättade ansiktet och armarna och benen. jag torkade mig och gick upp till killarna. Alla letade efter något som passade så ingen märkte när jag satte mig i en stol bakom. Dom skrattade och pratade så när jag lutade armbågen mot skrivbordet och stolen gnistlade så vände sig alla mot mig. Jag log och skrattade innan jag hjälpte dom. Alla fick en enkel vit t-shirt sådana som Hampus oftas gick runt i. det som var bra var att man såg deras magrutor och sedan fick dom varsin mjukisbyxor i olika färger. dom bytte snabbt om och sedan satte jag på värmen i huset och vi kröp ner i min säng. Det var mysigt och jag log emellan Niall och Liam i den nu rena sängen eftersom vi hade hjälpt varandra med att byta lakan och det. Liam log och pussade mig på näsa och sedan pannan. mina fingrar smekte hans sida medans våra fötter lekte med varandra.
- Har du förlåtit mig?, viskade han när det varit helt tyst ett tag.
- Ja men jag vet inte om vi kan bli ihop än... jag menar jag gillar dig verkligen och jag älskar dig precis som jag gjorde förut och jag blir helt svag när du är runt mig. Jag älskar dina kramar, dina kyssar och dina sena sms som väcker mig. Jag älskar att du skyddar mig och får mig att må bra. Men jag vet inte Liam. Du sårade mig verkligen när du gjorde slut. Och om vi går tillbaka hur vet jag at du inte gör slut igen om fansen gör likadant igen? för senast jag kollade har dom fortfarande inte slutat. Hur vet jag om du stannar hos mig Liam?, frågade jag och tittade ner på våra händer.
- Och sen kan vi vara tillsammans i all evighet Ryan, sa Louis som tittade up bakom Liam.
- Äsch håll käften Louis det där var gulligt, Hörde jag Harry bakom Niall.
- Sluta bråka, sa Niall.
- Liam när kommer ditt tal, sa Louis och hoppade upp och ner i sängen.
- Sluta jag ramlar ut!, skrek Zayn.
- Asså ni förstör den gulliga stunden, srek jag.
Liam skrattade och pussade mig på kinden. Då for dörren upp och In kom Justin och Selena.
- KYSS VARANDRA!!!!, skrek dom och hoppade ner i den redan överfulla sängen.
- Nej inte tills ni lugnat ner er, sa jag surt och tittade på Justin som hoppade i sängen med Louis.
Alla stannade och stirrade på oss och Liam log när jag lutade mig fram. Hans läppar nuddade mina och jag smälte i hans armar. Han särade på läpparna och hans tunga åkte in i min mun. Alla applåderade och jag log mot Liam när vi låg isängen med nu två ytligare. 

- Kom nu annars missar ni stranden!, skrek Selena.
Jag följde efter. det var oktober och vattnet var iskllat säkert. jag vet inte efter som jag oftas satt någon annan stans och skrev eller fotade. Justin hoppade runt och skämtade bakom oss med Liam. dubbeldejt var inte precis vad jag hade tänkt mig men Liam och jag var fortfarande inte ihop men jag såg hur mycket han ville det. Selena gick ner i vattnet och sträckte ut armarna och suckade. Hon njöt av att inte ha en massa folk runt sig. Vädret var ganska varmt runt oss så jag slog mig ner på stranden och sjönk in i mina tankar. Liam och Justin lekte redan i vattnet med Sel. Jag visste redan hur jag kände för alla precis här och nu. Jag älskade Liam, Sel var min syster som jag hade hittat och Justin var som en sur lillebror när han inte fick som han ville men jag älskade dom alla även om jag inte kunde eller vågade säga det.
- Kom nu Lill Tjejen, sa Liam och lyfte upp mig och sprang ner till vattnet.


en vecka senare

Jag satt hos Selena och tittade på när hon böt kläder fram och tillbaka genom garderoben. Liam var nere i köket med Justin och jag låg helt utdöd på sängen men tittade jämnt upp när hon kom med en ny klänning eller annan outfit. Jag visade tummen upp eller tummen ner och ibland ryckte jag på axlarna så det fanns tre stora högar när killarna kom upp. Liam höll i dricka medans Justin hade mat med sig. Selena kom ut med en ny och började genast rodna när hon såg killarna. Jag visade tummen upp och hon nickade och log innan hon förvsann in och slängde ut den så jag tog emot kläderna och la dom i Ja högen.
- tufft arbete du har, sa Justin och skratta när jag suckandes la mig ner igen.
- Ja faktiskt efter tjugo stycken olika outfits så är det tråkigt, sa jag.
- Vi tar över, sa Liam glatt och jag visade vilken hög som var vilken.
När Selena kom ut med ett par jeans och en lila tunika så kommenterade killarna och diskuterade väldigt länge så hon gick in tog av sig kläderna och kastade ut dom för hon tröttnade på deras prat och jag bara skrattade. kläderna hamnade i kanske högen. Sedan fortsatte det så. fats kommentarerna blev kortare och Sel böt om snabbare. snart satt hon med oss och gick igenom Ja högen. Jag hittade en kort vit klänning med svarta blommönster på. Jag slängde den till Sel och hoppade in i garderoben och kom ut med ett svart diadem, vita tights med ett par svarta hög klackade skor som liknade ballerina skor. Selena blev över lyckligt övet mitt val och satte på sig outfiten. lockade håret och sminkade sig med sotade ögon, maskara och röda läppar. Hon blev jätte snygga och killarna tappade hakan.
- Ryan din tur för du och killarna ska med, sa hon och log.
- Vart ska vi?, frågade jag.
- Dom har prisutdelning för bara kändisar, sa Justin och log.
- VIsste du inte det Ryan, frågade Liam och tittade på mig.
- Nej men det hade hjälpt om ni kunnat sagt något men jag vet exakt vad jag vill ha om jag får låna det av dig Sel, sa jag och tittade på henne med valpögon.
- Ta för dig, sa hon och satte sig på sängen.
Jag gick in i gareroben och hittade min outfit snabbt. Det var en svart klänning som räckte ner till halva låren. Den hade nitar längst ner och en urringning så man såg min svarta spets bh. klänningen var ganska enkel så jag smyckade ut den med ett grönt skärp och svarta läder stövlar med dragkjedjor på. jag plattade håret och sminkade mig med grön ögonskugga och kajal. Jag hade rouge på kinderna och matt rosa läppstift. Jag satte på mig ett stort silver armband och ett guld halsband med en medaljong på. jag sminkade över några lever fläckar som jag hade på benen och sedan tog jag bort sminket som hamnat på kläderna vilket var enkelt. När jag kom ut hittade jag killarna i kostymer och Sel som dansade till en av sina låtar. Dom stirrade på mig med ett leende och Liam kom fram och kysste mig med ett stort leende.
- Du är jätte snygg älskling, sa han och kramade om mig.
När vi kom ut stod resten av One Direction och väntade på oss framför den svarta limon.

Postat av: Sara

gulligt kapitel ^^

Date:2012-01-15 / Time:15:33:36
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: