For Sickness Kapitel 37

i bilfärden med Liam så sa vi inte mycket jag såg att han ogillade att jag var med Justin igen, men jag skulle aldrig kunna bli ihop med honom av två skäl. första var för jag inte såg på honom på det sättet han var min vän, och andra var att Justin var ihop med Sel.
- Liam tack för Frankrike och Spanien. tack för du följde med, sa jag och kysste honom när vi stod utanför Sels hus.
- det var lugnt. ring mig om det är nåt okej, sa han och fick en orolig blick i ögonen.
- Det vet du, sa jag och kysste honom.




- Sel kom igen ge mig den, sa Justin när Selena satt med hans telefon.
- Ohh dirty texting, sa jag och ryckte mobilen ur hennes händer när hon började rodna.
Jag hade inte hört något från Liam på hela dagen och det oroade mig lite. jag hade därför börjat reta Justin och Selena lite för att släppa oron och släppa loss. jag skummade igenom hans sms och hittade Ryan. dom hade pratat om någon som Justin tydligen hade dåligt samvete för. Justin tog mobilen och stoppade ner den i bakfickan på den hängande jeansen. jag kände mig rastlös så jag skrek efter honom.
- I see London I see France I see someones underpants!
Selena började skratta och Justin lipade mot mig när han drog upp byxan ungefär en millimeter men man såg fortfarande dom lila ellen kalsongerna han hade på sig. jag bussvislade och Selena slog till mig på armen. jag log mot henne och ryckte på axlarna.

Liam satt på min vänster sida och Justin på min höger. vi satt i mitt hus och tittade på vad Maggie hade gjort. vardagsrummet hade gröna väggar en stor tv, två stora läder soffor och en stor rund matta som var jätte skön att gå på. Liam hade sin hand på mitt lår och Justin satt precis bredvid mig på våra axlar var mot varandra. Jag suckade och vände mig om så jag slog till Justin med mitt hår. Jag hörde Liam börja skratta innan båda killarna vände sig om efter mig. vi stirrade ut i köket. dom hade rivit väggarna mellan och hallen fanns knappt kvar. köket var stor och ganska svart. bänkarna var brun ek som var polerad och nästan såg svarta ut. diskmaskinen och spisen var i svart och kylskåpet var gråaktigt men jag hade redan hängt upp några färgglada bilder och satt tillbaka några av magneterna så köket fick färg. det var vita kakel väggar som jag älskade och sedan likadant trägolv som i vardagsrummet. det knackade på dörren och Liam var snabbast med att hoppa över soffkanten och öppna dörren. In kom nu ffyra killar med ruffsigt hår från vinden och blöta kläder eftersom det regnade ute. alla log stort och nästan hoppade på mig av glädje. Jag skrattade och tittade sedan på dom en efter en.
- men Zayn vad har du gjort, sa jag och fingrade på ärret över hans ögonbryn.
- Niall vad har du gjort med näsan?, frågade jag sedan utan förklaring och drog pekfingret över hans näsrygg.
- Louis och Harry säg att det inte var ni, sa jag och tittade surt på dom.
- Haha nej Lill tjejen Niall hamnade i ett slagsmål på en bar och Zayn försökte hjälpa till, skrattade Harry.
Harry, Zayn och Liam var dom enda som vågade säga lill tjejen till mig. mest för jag inte gillade och en liten del för att jag oftas gav tillbaka genom någon kommentar som skämde ut dom. Justin kom fram och ställde sig bakom mig. Jag såg reaktionen som en löpeld i deras ögon. En efter en blev dom arga. Niall ställde sig lite bakom dom andra men jag såg fortfarande att han var förbannad. Justin satte upp händerna i en uppgivande gest och jag ställde mig lite framför honom. jag hade precis blivit sams med alla igen varför skulle det gå utför nu?
Liam drog mig ur vägen så det gjorde ont i armen och sedan såg jag hur Louis och Zayn tillsammans tryckte Justin mot väggen och Harry som slog till honom i magen. en, två, tre gånger jag vände bort huvudet och brast i gråt. Jag hörde Justin stöna till av smärta när jag till slut gjorde det. Mina ögon var svarta jag visste det när jag rörde mig. jag gav efter för kittlandet i fingertopparna. Jag drog bort Harry så han slog i golvet två meter ifrån mig. Zayn och Louis släppte snabbt och jag sköt undan känsla och fick åter en kittlande känsla i fingertopparna. jag andades ut och tittade på Justin som nickade. Jag var rädd. jag gick fram och hjälpte Harry upp.
- Förlåt jag ville bara..., min röst dog bort och tårarna började strömma ner igen.
jag masserade min arm där Liam tagit tag. Alla killar stirrade på mig. jag visste det mina tårar blev svarta utan att jag hade maskara. jag kände mig inte arg eller något längre. Justin slog händerna för munnen.

Sedan blev det svart. Jag föl till govet och jag hörde Hary skrika och ta emot mig.

det förvånade mig inte när jag slog upp ögonen och såg sjukhusets vita väggar. Det kändes som om jag fortfarande grät och min hand kände på kinderna. det gjorde jag också. Ingen satt i rummet men jag hörde deras röster. dom stod i korridoren och pratade. jag smög ur sängen vilket var enkelt när jag inte hade något dropp eller något i armen. jag gick fram och lutade mig mot dörren.
- Förlåt Justin vi bara ville inte att du skulle skada Ryan, sa Louis.
- Lugnt, sa Justin och jag kunde nästan höra hur han log.
- Men allvarligt Bro ska aldrig hända igen, sa Niall och jag visste att han gillade Justin.
Jag hörde dom skratta och krama varandra. jag drog snabbt på mig mina kläder som låg på stolen. sedan öppnade jag dörren och lutade mig mot dörrkarmen.
- Skönt att ni är vänner, sa jag hest och blev nästan påhoppad när alla kramade om mig.

Postat av: Sara

Awsome :D

Date:2012-01-11 / Time:18:18:59
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: