For Sickness Kapitel 58

Jag bara grät och grät och grät. Mitt hjärta var brustet och jag had einga ord att säga eller saker att göra. Jag vill inte leva utan henne. Jag satte mig upp och tog tag i min mobil. Jag skrev ner allt. Hur jag kände och varför men mest av allt varför jag inte kunde. Jag skickade en länk och skrev att jag älskade henne. när jag skickat la jag mig ner i sängen. Jag torkade tårarna och värmde mig mot väggen. Snart somnade jag omedveten att Zayn la sig ner bakom mig och tröstade mig
Zayns perspektiv
Första dagen i maj

När jag vaknade var Liam borta. Jag sträkte på mig och klädde på mig. Det var tyst runt om mig tills jag hörde något slå emot marken i badrummet. Jag drog på mig tröjan och gick in. Det var olåst och på badkaret satt Liam, tårfyllda ögon och blodränder på handleden. på golvet låg knivbladet. Jag stelnade till och tittade på honom. Jag tog en av handdukarna och pressade den mot hans handled medans jag tittade upp i hans ögon.
- Varför?, frågade jag förfärat.
- Ryan hatar mig säkert, sa han och torkade bort några tårar.
- Hon skulle aldrig hata dig, sa jag och satte mig bredvid honom fortfarande med handduken pressade mot såren.
Jag la min andra arm runt hans axlar så han lutade sig mot mitt bröst. Han snyftade sakta. Harry kom in och skulle fråga något när han såg Liam. Han tystnade och jag visade att han skulle ta hand om såren. Harry nickade snabbt och tog bort handduken där nio långa röda sträck var. Harry ryckte till innan han rengjorde såren. Liam kved till och lutade sig mot mig så vi nästan föll ner i badkaret. När Harry plåstrade och sedan lindade om hans handled så slappnade han av. Harry log sorgset mot mig, sökandes efter stöd och sökandes efter förstående tittade jag sorgset tillbaka. Harry hjälpte mig lägga Liam i sängen igen. Niall kom in och skulle säga något när han såg mig och Harry sittandes på golvet framför sängen med Lian bakom oss. Hans ansikte bleeknade innan han sakta kom fram till oss. Han satte sig vid Harry som viskande berättade vad som hänt. Jag kramade om dom båda och kände hur fel allt blivit sedan Selena kommit.
Ryans perspektiv
Första dagen i maj
När jag vaknade på morgonen såg jag att jag fått flera sms från Liam. jag öppnade det första och läste igenom det snabbt och läste nästa och nästa, jag var helt förtrollad av hans ord.
Ryan if you only knew what it feels like
when you smile to me or kiss me
I love you so much it gives me
heart ache but I don't care
cause it hurts to much to be with
out you can you please forgive me
Love and say that you feel the
same... do you still have the ring
I gave you. I hope cause i like
to live up to that promise
xx Liam <3

så slutade det sista smset. Jag tittade på länken och öppnade den. Det var en bild på oss två dagen då Liam åkte. Han log mot mig när jag grät. Hans hand låg på min mage som varit nästan platt jämnfört mot nu. Låten som spelades i bakgrunden på sidan var With you med Chris Brown. Jag tittade på dom andra bilderna och varenda en hade ett kärleksfullt minne eftersom han log mot mig varje gång. Jag kände tårar rulla ner för kinderna.
Jag försökte ringa och skicka sms men fick inget svar.
klockan gick mot eftermiddag och jag tittade på mobilen varannan minut men inget ändrade sig. Jag lyssnade på deras sånger och tittade på bilderna och videorna som dom skickat. Jag log och tittade på gamla intervjuer allt som fick mig att påminas av dom. Jag gick in på tumblr och såg bilder. Där var det... svaret. Liam gick i mitten av dom andra som skyddade honom. han torkade tårar med en inlindad handled. Jag slet åt mig mobilen och ringde Zayn.
- Hej vi... Liam han...
- Jag såg men jag kunde inte få tag på honom , jag skulle berätta allt.
- Ryan, en skakig röst frågade efter mitt namn.
- Liam älskling jag älskar dig, sa jag bedrövat.
- Jag älskar dig med.
- Varför trodde du att jag hatade dig jag skulle aldrig hata dig jag älskar dig, sa jag.
- Jag älskar dig med, sa han och jag kunde nästan höra hur han fick ett leende.
- Lova aldrig igen, sa jag.
- lovar. måste på planet syns imorgon, saknar dig älskling.
- puss puss älskling, jag gjorde puss ljud och hörde honom skratta.
Harrys perspektiv
andra dagen i maj

Jag satt på planet med killarna. jag tittade hela tiden på Liam.
När vi landade väckte jag Zayn och vi satte oss alla stela i bilen.
- Kan vi åka til Ryan, frågade Liam.
vi alla nickade det skulle bli kul att se henne igen med graviditetsmage nu också. bilen körde snabbt och Louis var först ut ur bilen och först till dörren. Han knackade ivrigt samtidigt som vi andra ställde oss bakom. När Demi öppnade dörren trodde vi alla att det var Ryan så vi tappade hakorna som fick Demi att skratta.
- Ta det lugnt killar Ryan sover. Men väck henne inte hon har inte sovit alls på några dagar.
Vi alla nickade och gick in till köket. vi var alla utsvultna. Niall beställde hämnt mat samtidigt som Demi borstade hans ovårdade hår. Hon kammade alla våras hår så vi skrattade. nät vi till slut ätit upp så hade Liam gått in i sovrummet till Ryan. Han hade varit tårögd när han kommit ut igen själv. antagligen hade hon inte vaknat än.

Postat av: Sara

aw... spännande! :D

Date:2012-01-24 / Time:20:38:23
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: