For Sickness Kapitel 60

- Mitchel Payne Mailk, sa Zayn och log.
- vem bestämde ordningen?, frågade Ryan.
- Jag, sa han och tittade mot mig. Vi kan byta om du vill ha ditt sist, sa han.
- Nej Mitchel Payne Malik blir perfekt, sa Jag.

Ryans perspektiv
mitten av maj

Jag halv sov framför tv:n medans Liam och Zayn gjorde mat. Jag var otroligt hungrig fast jag ätit för två timmar sedan då Louis gjort pannkakor till mig. Dom hade jämnt någon här hos mig som tog hand om mig även om jag sa åt dom att gå stannade dom. Ibland gick jag till sängen och lyssnade på musik eller sov men då kom dom jämnt in och satte sig bredvid. Jag satte mig upp och tittade ut i köket Zayn mötte min blick med ett ledsamt uttryck som fick mitt hjärta att göra ont.

Jag gick fram och sjönk ner vid matbordet som redan var halvtfullt av allt möjligt gott. det var alla mina favorit rätter. Jag såg Niall gå förbi fönstret och stanna och titta innan han fortsatte gå till bakgården. Jag hade verkligen vant mig vid att ha dom alla hos mig hela tiden.
- Ryan jag måste gå syns i kväll, sa Zayn och pussade mig på pannan innan han gick.
Liam ställde fram dom sista tallrikarna och satte sig sedan bredvid mig. Jag tog upp lite bröd till att börja med och åt små tuggor medans Liam pratade om sin dag. Han log och visade med händerna och verkade överlycklig. Jag åt mer och mer. Liam stirrade till slut på mig.
- Okej om du ska sitta här får du också äta jag står inte ut med att du stirrar på mig, sa jag och log svagt.
- Det är lugnt jag hämntar Niall han är säkert hungrig.
Liam gick ut och ropade in Niall som hungrit satte sig vid min sida och började äta lika mycket som jag. Vi pratade med munnen full med mat och skrattade och åt mer. det var ganska äckligt att se men det var skönt att inte behöva vara perfekt hela tiden. Snart kom Harry in och hjälpte oss äta upp allt följd av Louis som åt upp det allra sista. när vi pratat ett tag tittade Harry och Louis mot bakgården. Efter ett tag skrattade dom och gick ut vilket lämnade mig med Niall som ryckte på axlarna.

Harrys perspektiv
i början av April

Ryan började få riktiga humörsvängningar nu. Hon var irriterad nästan hela tiden och tillbringade mer tid inne i sin säng än ute i den friska luften. Jag tittade ut över bakgården. Zayn och Liam spelade fotboll medans Niall satt längre bort och åt ett äpple samtidigt som han kastade ett annat mellan sig och Louis. Demi satt bredvid mig med rakrygg och tittade över killarna som en vakande mamma. NIall och Demi hade blivit riktigt bra vänner och det var roligt eftersom Niall hade det lite dött på tjejfronten. Hon log stort mot mig och det slog mig att hon var inget som Ryan. Ryan var mer irriterad, varmhjärtat, sårbar medans Demi var stolt, ärlig och stark.
- vad tänker du på Hazza?, frågade hon lugnt medans hon tittade när Zayn gjorde mål.
- Dig och Ryan.
- Skillnad jag vet men jag älskar henne endå, sa hon snabbt och såg hur Niall kastade äpplet mot Louis mage.
- Hon är en riktig fighter, sa Selena som satte sig ner i Demis knä.
vi nickade båda.
- Hur långt har hon kvar tills Mitchel kommer?, frågade Sel.
- Han kommer i Augusti så du kan gå lugn hela sommaren, sa jag och skrattade.

Demis perspektiv

Jag tror jag höll på att falla för Niall. Jag skulle inte göra det och jag borde inte eftersom jag bara kommer förstöra för oss alla. jag hade ett hetsigt schema förutom några dagar då jag kunde vara här och stödja Ryan annars var jag borta ganska mycket med musik och lite inspelningar på några serier. Niall log mot mig coh vinkade så Louis kastade äpplet i hans huvud. Harry skrattade och Selena var fortframme och tittade till Niall som sa att det var lugnt. Liam och Zayn hade stannat på gården med bollen i en dragkamp mellan dom och stirrade mot mig och Harry. Jag tittade bakåt och såg Ryan som var helt blek stå bakom oss. utan ett ord sjönk hon ner på en stol bredvid mig och tog min hand. Hon viskade en berättelse som fick mig på bra humör och sedan pratade vi med varandra tyst. killarna fortsatte med sitt och Selena var med i äppelkastningen. Det var länge sen jag såg Justin nu. jag saknade honom lite.

- Demi jag mår inte så bra, sa Ryan efter ett tag.
- för att vara ärlig ser du inte ut att må bra hellera, sa Sel.
- kom vi tar tempern på dig och bäddar ner dig i sängen igen, sa jag och ledde min syster tillbaka in i huset.

Hon hade ingen feber, var inte hungrig utan mådde illa och spydde ganska många gånger. jag var lite orolig men när hon somnade tillslut kändes det bättre. porblemet var hur skulle jag berätta det för killarna och dom fortfarande skulle gå hem och sova ikväll? då fick jag en idé jag ber Niall passa Ryan med mig i natt så sover dom andra och så byter jag kille imorgon. Natt skift så alla får sova. när klockan närmade sig nio började dom packa ihop. alla var lite oroliga över Ryan.
- Okej jag har en plan Niall du stannar övernatten med mig och hjälper Ryan medans ni andra sover och sedan byter vi imorgon, sa jag och log.
- Nej gå hem alla jag tar hand om henne, sa Justin som kom in i vardagsrummet.
vi nickade och gick hem medans vi lämnade Ryan i Justins händer.

Postat av: Sara

ooohh!! undrar vad justin gör med henne... ;)

Date:2012-01-25 / Time:22:00:06
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: