For Sickness Kapitel 67

Niall kramade om min axel och hjälpte mig upp för trappen som blev suddigare över tårarna som försökte komma ut. Jag satte mig ner på sängen i hans och mitt hotell rum. han drog fram gitarren medans han spelade cry me a river.

 

Liams perspektiv

 

jag kysste Ryan och kramade om henne när vi vaknade på morgonen. På kvällen när hon kommit in i går hade hon varit röd om kinderna som om hon sprungit och ögon var röda så jag visste att hon hade gråtit. Jag ignorerade det och kramade om henne innan vi somnade. Hon ville inte prata om det och jag lät henne hålla det tyst.

- Ryan jag har tänkt ett tag och jag vill veta vem som är pappa till Mitchel, hon frös till i sitt försök att få på sig en svart tunika.

- Är du säker Liam, sa hon och tittade på mig.

Jag nickade snabbt och kramade om henne bakifrån eftersom hon såg missnöjd ut. Jag satte lite av hennes hår bakom hennes öra innan hon tog min hand i sin.

- Liam jag är ledsen men Zayn är pappan, hon lät riktigt ledsen.

- Det är lugnt Ryan jag vet att jag hade 50/50, jag pussade henne på kinden.

Hon nickade och klädde snabbt på sig tunikan med ett par jeans under. Hon tog ett diadem i håret och sminkade sig lite lätt. Lika fin som alltid log hon mot mig.

- Come on get ready Liam the clock is ticking, skrattade hon.

Jag slog till henne på rumpan och puttade ut henne i korridoren.

 

Nialls perspektiv

 

någon knackade på dörren och jag öppnade sakta. Ryan log mot mig. Jag visade att hon kunde komma in och hon satte sig snabbt på sängen. Zayn hade gått till Harry för råd om något jag inte hörde eftersom jag hade halv sovit men nu var jag klar vaken.

- Jag hörde dig spela Cry me a river, sa hon.

- Yes, sa jag och nickade mot gitarren.

- Kan du tänka dig att spela en låt åt mig till killarna. Asså dom andra jag vill att du spelar torn. Ni har ju sjungit den ganska mycket men jag ska bort imorgon jag ska titta runt lite och möta Mitchel och Demi. Såklart skickar jag Demi direkt till dig men skulle du kunna tänka dig spela torn till dom bara spela och inte sjunga, sa hon.

- Skulle jag klara varför vill du jag ska spela torn?, frågade jag.

- Den betyder mycket för mig just nu och när Demi kommer kan du övertala henne om att sjunga hennes nya singel Give your heart a break. Niall det skulle betyda mycket för mig om du spelade dom två låtarna efter som jag kommer vara borta exakt hela dagen.

- Såklart Ryan allt för dig, sa jag och kramade om henne när jag såg att hon blev tårögd.

Hon log svagt när hon lämnade mitt hotell rum.

 

Harrys perspektiv

 

Zayn satt och pratade med mig och Louis när Ryan kom in. Utan att knacka stod hon där underbar i det halv lockiga håret som ramlade ner perfekt över axlarna. Zayn såg inte glad ut.

- Förlåt att jag stör men jag skulle vilja ber er om en tjänst. En väldigt liten. Niall ska imorgon ge er en överraskning som jag bett honom om. Skulle ni kunna lämna detta brev till Liam efter det. Snälla läsa det inte före utan det måste vara han som läser det högt eller inte bara han får det. Skulle ni tre kunna fixa det åt mig?, frågade hon.

- Såklart, sa jag och tog emot det lilla kuvertet.

- Och Zayn förlåt för allt det där igår. Jag berättade för Liam i morse och jag har känslor för dig med. Nu bryr jag mig inte om vem som hör men snälla var inte arg på mig okej.

Han nickade stumt och jag blev nästan chockad över hur hon bara kunde få ur alla sina känslor utan att ens blinka. Hon försvann lika snabbt som hon kommit och kvar lämnade hon oss med ett brev och en tystnad av chock. Jag tittade på kuvertet och såg att det var två. det ena var det skrivit i det såg jag nästan genom det svaga ljuset. det andra var ett foto på oss alla. Ryan stod i mitten och log men hon verkade så förändrad nu.

 

Demis perspektiv

 

Jag sprang genom huset och tog upp Mitchel och matade honom med flaskan. Han hade gråtit i tio minuter och jag visste inte varför. Han åt och sedan gäspade han och jag la ner honom i hans säng. Jag log och svarade snabbt i telefonen när någon ringde.

- Hej Demi förlåt att jag stör och jag vet Mitchel somnade säkert nyss och jag skulle störa dina planer jag vet. Men imorgon kommer vi knappt träffas och jag vill att när du och Mitchel kommer till hotellet kan du göra mig en tjänst?

- Såklart Ryan det är det syskon är till för.

- Okej tack. Jag vill att du ska sjunga din nya låt Give your heart a break. Niall ska spela torn först och sedan kommer du med den. Jag ska vara någon annan stans den dagen och jag vill bara att det ska bli bra mellan er alla så snälla gör det och vi möts vid flygplatsen imorgon bitti klockan nio puss älskar dig Demi.

- Älskar dig mer Ryan, sa jag bedövat när hon lagt på.

Jag lyfte upp en pärm jag haft med mig från studion jag började öva in låten och texten och faxade noterna till Niall. Detta skulle bli perfekt för Ryans skull. Jag visste inte vad hon skulle göra men jag hoppas det inte var något som hon skulle ångra.


Postat av: Sara

i detta kapitel tyckte jag nog mest om Liams perspektiv! :p annars var de bra de med.

Date:2012-01-31 / Time:22:32:15
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: