Ett år innan jag dör del. 9

- Vet du, det kanske är tidigt att säga detta men jag tror jag börjar älska dig, mumlade jag mot hans läppar.
- och jag börjar älska dig, skrattade han.
jag la mitt huvud mot hans bröst och somnade till ljudet av hans hjärtslag.
När jag vaknade så kände jag en kallvind svepa in genom det öppna fönstret, jag tänkte inte så mycket på var jag var mest för att jag fortfarande kände Nialls parfym i luften. Det var en söt lukt som jag aldrig ville skulle försvinna. Jag rullade runt och kände hur jag låg ensam i sängen. på något sätt orkade jag inte bry mig utan stängde ögonen och drog in hans lukt medans jag lugnade ner pulsen och somnade om. Det låter säkert jätte konstigt men det är sant jag brukar kunna somna om på några sekunder.
När jag vaknade så stod rummet i solsken, det luktade mat och nytvättat. jag tittade på klockan och såg att den redan var tolv. ingen skola idag inte. jag hade ingen lust att gå dit längre än då och jag var ganska säker på att mamma sagt till rektorn att jga har hoppat av eller något. jag saknar mamma. tanken slog mig nästan andlöst och tårarna började komma men jag tryckte ner dom. jag kan inte gråta framför Niall igen. jag klädde på mig och borstade håret med fingrarna innan jag gick ut i köket där han stod och lagade mat.
- mm... vad gott det luktar, sa jag hest.
- trött?, skrattade han.
- nej inte precis, sa jag och tänkte på mamma igen.
han dukade fram på ett litet bord och vi började genast äta. jag störde mig inte så mycket på tystnade eftersom jag var så van vid den hemma men jag såg direkt att Niall tyckte det var obekvämt.
- jo Niall när ska du åka igen?, frågade jag lågt.
- jag vet inte om någon vecka... är det sant att du ska dö?, frågan var helt obetydlig när den kom från honom. det hade varit en annan känsla när Danielle frågat.
- jag tror det, mumlade jag fram.
- vill du inte göra något innan du dör?
- vadå typ som jag skriver en lista och du hjälper mig att full följa den?, skrattade jag.
- precis.
han nickade och log mot mig, den förmiddagen eller snarare eftermiddagen spenderade vi med att skriva ner allt, NIall var jätte snäll och hjälpte mig skriva till och med när jag lånade hans dusch och ett par av hans mjukisbyxor och en tröja fortsatte han skriva. när klockan slog sju och jag bestämde mig för att gå hem tittade vi på listorna. det var tre stycken men jag ville göra en speciell först. Vår lista

Postat av: Sara

<3

Date:2012-05-28 / Time:18:59:06
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: